Het volgende verhaal: - Reisverslag uit Jaipur, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu Het volgende verhaal: - Reisverslag uit Jaipur, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

Het volgende verhaal:

Door: Maaike en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Juli 2010 | India, Jaipur

Beste vrienden en familie,

Dachten jullie dat jullie het heet hadden.. moest je hier is komen! 50 graden.. maar goed, voor ons is het een keuze en voor jullie gewoon even afzien :P Op dit moment zijn wij in Pushkar en morgen vertrekken wij weer om naar Jodpur (de blauwe stad) af te reizen.

Vorige keer waren wij in Jaipur en daar hebben we nog een aantal mooie dagen beleefd. We zijn een hele dag opgetrokken met een Indiaas meisje uit Delhi. Zij kwam uit de hogere kaste en had dus ook wel wat te besteden. Wij zijn de hele dag met haar opgetrokken en hebben geshopt en het paleis bezocht. Het was een bijzondere ervaring, omdat je India zo op een hele andere manier beleefd. Ook hebben wij van haar wat tips gehad en daarnaast een mooie Indiase outfit geshopt!

De dag erna zijn we naar het amber fort gereden en toen zijn we flink afgzet! Maar goed, het gaat dan ook maar om 3 euro dus op zich valt het mee! hehe.. Daarna zijn we met de lokal bus terug gegaan voor 14 roepies (oftewel 20 eurocent met zijn 2!).

India is echt een prachtig land. Toch ben je het soms even zat en zou je het liefste weer terug in Nederland zijn. Maar de meeste momenten geniet je er gewoon van en beleven we de mooiste momenten en doen we ervaringen op die je anders nooit zou beleven. Het is gewoon zo'n sterk constraterend land met zulke grote verschillen. Ook hebben we het geluk dat we niet naar Jaisalmer zijn afgereisd (er waren geen treintickets meer en het was daar te warm) maar naar Pushkar zijn gegaan. Dit is een rustig stadje, met vriendelijke mensen en we verblijven in een prachtige haveli. Helaas kunnen we geen foto's uploaden, dus die houden jullie nog tegoed (na onze reis).

Het is hier alweer aardig laat dus we gaan er weer een eind aanmaken! Rijnhout zal deze blog morgen uploaden, aangezien wij zelf niet kunnen inloggen. Maar we kijken er naar uit om weer wat van jullie te horen/te lezen!

Liefs
Maaike en Saskia.

• 01 Juli 2010 - 17:46

Klaas M. En Jannie:

Leuk om weer wat van jullie te horen! Tja die hitte zal niet altijd meevallen, hier is het ook warm en hoor je iedereen puffen, maar bij jullie vergeleken is het niks! Slapen jullie wel een beetje met die hitte? En lukt het om dingen te bezichtigen terwijl je schoenzolen smelten? Veel plezier en geniet vam alle bijzondere dingen en ervaringen!!!

• 01 Juli 2010 - 18:19

Wim & Anique:

Lekker warm daar.
    Wij hebben aan 35 graden ook genoeg.
    Leuk van dat meiske dat ze goede tips geeft.
    Als ze engels spreekt zal ze wel goed opgeleid zijn. Maak er verder wat van!
    mvg

• 01 Juli 2010 - 20:02

Kat:

Haai meiden,

Het bevalt dus allemaal nog goed daar..mooi zo!

En, moeten jullie alle mannen daar al van je lijf afslaan, of valt het nog wel mee met de handtastelijkheden???

Het is hier idd ook echt te warm, maar gelukkig nog geen 50 graden..al moet ik zeggen dat de voorspelling van morgen (37 graden) waarschijnlijk wel zal aanvoelen als 50 graden..haha

Geniet er allebei van en ik kijk uit naar het volgende beschreven avontuur van jullie!

xxx kat

• 01 Juli 2010 - 20:46

Astrid:

leuk om jullie avonturen te lezen!

X as

• 02 Juli 2010 - 17:08

Ruth:

wacht maar tot je in Nepal bent...heerlijk koel met 30-35 graden :-)

• 05 Juli 2010 - 08:21

Karin :

Hallo meisjes,
    Wat een verschil, jullie op vakantie, en ik hier in het UMC aan het werk.
    Jullie eerste week zit er al weer op. We missen je wel Saskia, maar dat hoort erbij. Genieten jullie maar... de tijd zal omvliegen.
    Groetjes
    Karin (en Henk en Janneke)

• 06 Juli 2010 - 13:21

Nieke:

Hey meis!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Lijkt me echt een super mooi land!
    Ik ga weer verder aan t werk en vanavond voetbal kijken op t Museumplein :P
    Geniet ervan meiden!

Liefs, Nieke

Heb je mijn sms vorige week trouwens nog ontvangen Saskia?