Agra en Varanasi - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu Agra en Varanasi - Reisverslag uit New Delhi, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

Agra en Varanasi

Door: Maaike en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

13 Juli 2010 | India, New Delhi

Hoi,

Weer even een kort berichtje over onze reisavonturen!

In Agra hebben we de Taj Mahal bezocht. Toevallig was het op die dag een soort van feestdag, waardoor het gratis was om de Taj te bezoeken. Het gevolg hiervan was dat er mega lange rijen stonden en wij hier dus ook instonden! Hehe.. maar op zich was het een ervaring appart en de taj is natuurlijk mega bijzonder en indrukwekkend. Iedereen had zijn mooiste kleding aangetrokken en ook de kinderen waren mooi opgetuigd. Daarnaast konden we de kelder van de Taj bezoeken wat normaal niet gebruikelijk is.

Vanuit Agra zijn we met de nachttrein naar Varanasi gegaan en dat was ook wel weer een avontuur op zich. We hebben redelijk okay geslapen (Voor zover dat kan in een trein). Na een rit van 12,5 uur zijn we gister in Varanasi gekomen en via een auto riskja, fiets riksja en een wandeling zijn we in een knus hotel aan de Ganges terecht gekomen. Waar puur toeval onze 2 Zweedse bekenden ook zitten.. Dus we hebben gister eerst gegeten, toen nog even geslapen en daarna met Alex en Markus een boottocht op de Ganges gemaakt. Nadat we 10minuten op het waren hadden begon het te regenen... Nja regen.. een complete moesson kregen we over ons heen. We waren dus doorweekt! Maar goed, gewoon verder gevaren en toen stopte het vanzelf weer ;) De gaths (trappen bij de ganges) zijn erg indrukwekkend. Er worden mensen aan de oevers gecremeerd en daarna wordt de as + wat er nog over is in de ganges gegooid. Vervolgens zit iemand 5 meter verderop zijn tanden te poetsen of een bad te nemen. Je neemt dus eigenlijk een kijkje in de badkamer van heel wat Indiers.

Er zijn ook veel ceremonies langs de oevers, zoals het te water laten van kaarsjes en bloemen etc. Aangezien wij doorweekt waren hebben we dit bewaard voor vanavond!

We verblijven hier nog 2 dagen en dan gaan we richting Nepal. We kijken er naar uit om in een wat rustigere omgeving te verblijven en natuurlijk ook om Ruth - de vriendin van Maaike - te zien! Alleen de tocht naar Nepal toe is aardig heavy... erg lang in de bus zitten. Maar dat overleven we vast ook nog wel!

xxx

• 13 Juli 2010 - 12:18

Roelie:

Hé meiden,
    Wat een indrukwekkende reis zal het zijn voor jullie... en vooral de warme temperatuur...(volgens mij had ik allang het loodje gelegd). Een hele bijzondere en fijne tijd gewenst in Nepal. Doe de groeten aan Ruth, Maaike!
    Heel veel liefs van je tante...
    (p.s. zijn het leuke zweden????)

• 13 Juli 2010 - 17:43

Wim & Anique:

Nepal: Wat bergachtiger lijkt ons zo. Neem wat winterkleren mee als je de Mount Everest gaat beklimmen en als die te hoog lijkt, de K2 is ook een leuk heuveltje.
    Zo te horen vermaken jullie je wel; Houen zo!

mvg

• 13 Juli 2010 - 19:18

KlaasM En Jannie:

hoi globetrotters! Wat een superleuke avonturen en belevenissen allemaal. De Ganges lijkt ons ook echt niet lekker om een duik in te nemen, ook al lijkt de hitte wel daartoe uit te lokken. gelukkig wordt dan een andere verkoeling voor jullie geregeld.....
    Wij zijn net aangekomen bij de Cinque Terre aan de Middellandse zee. goede tip Maaike! Goede reis meiden naar Nepal.

• 13 Juli 2010 - 19:19

KlaasM En Jannie: