Alweer bjina 2 weken in India! - Reisverslag uit Udaipur, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu Alweer bjina 2 weken in India! - Reisverslag uit Udaipur, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

Alweer bjina 2 weken in India!

Door: Maaike en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

07 Juli 2010 | India, Udaipur

Beste vrienden en familie,

Hier zijn we weer met een berichtje online. Aller eerst hartstikke leuk dat jullie ons allemaal sms-en, hyven, mailen en natuurlijk hier berichtjes posten. Terug sms-en gaat soms lastig, aangezien we hier amper bereik hebben. Maar goed, via het internet proberen we jullie nog op de hoogte te houden van al onze avonturen.

Vanuit Pushkar zijn we met de trein naar Jodpur (=de blauwe stad) gereisd. Hier kwamen we laat in de avond aan en zijn voor het eerst bedonderd door een tuktuk! Ach ooit moet de eerste keer zijn ;) Maar goed, we hadden zelf een guesthouse uitgezocht en de chauffeur zou ons daar wel heen brengen. Uiteindelijk kwamen we heel ergens anders terecht en aangezien het voetbal daar aanstond zijn we daar maar gaan logeren.

De dag erna hebben we diverse bezienswaardigheden in de omgeving bezocht en daar maakte we kennis met 2 Sweden en 1 Amerikaan. De rest van de dag hebben we met hun opgetrokken. De dag erna zijn we van guesthouse gewisseld en toen hebben we een rustig dagje gehad. 's avonds nog gegeten en over de markt gelopen met de Amerikaan. En 's ochtends alvast een tour geboekt voro de dagen erna.

De tour ging naar een Visnoidorpje midden in de woestijn. Daar werden we begroet door kinderen en meisjes. Het was erg leuk en we hebben de nodige foto's gemaakt. Daarna zijn we naar een guesthouse in een dorpje gebracht. Lekker luxe bungalows. Ook hebben we toen onze eerste moesson meegemaakt en ook voor de kinderen en mensen was het een bijzondere ervaring. Lees: zwembroek aan en laat jezelf maar nat regenen.

De dag erna (gisteren) zijn we met een taxi naar Udaipur gereden. Ondertussen nog gestopt bij een hele grote tempel. Waar Maaike een mega mooie broek aanmoest :P Daarna zijn we bij ons hotel gebracht en hebben we het centrum doorgelopen. Daar kwamen we 2 NL meiden tegen die vorostelde om samen voetbal te kijken! Onderweg kwamen we nog 2 andere NL meiden tegen.. dus met een groepje van 6 hebben we 's nachts in een restaurant/hotel voetbal gekeken in het gezelsschap van 3 Indiers. Het was erg gezellig en leuk om NL aan te kunnen moedigen! :D En al helemaal toen de stand 3-1 was :D We kunnen alleen de finale niet zien, dus we willen jullie graag verzoeken om via Sas haar mobiel ons op deh oogte te houden per sms! Van de goals bij de finale! :D Thanks ;)

Nu gaan we zo weer het centum in, tempels bekijken en lekker eten bij het water! Udaipur is een mooi, toeristische en rustige stad! :) Wij vermaken ons hier dus nog wel.

We missen jullie ook wel een beetje, maar vermaken ons nog prima. Vrijdag vliegen we naar Delhi, om vervolgns aan het 2de deel van onze reis te beginnen.

Liefs
Maaike en Sas

• 07 Juli 2010 - 13:20

Kat:

Ola chica's

Ik vroeg me eigenlijk af..zitten daar nou ook veel grote insecten??? (dat zou namelijk echt helemaal niks voor mij zijn, haha)

Ik ben nu wel benieuwd naar die hele mooie broek?? En waarom moest jij (sas) die niet aan???

Is de temperatuur ook nog zo hoog daar?? Beetje uit te houden of houden jullie smiddags een soort van siesta?

Hier gaat alles zn gangetje, druk met vakantiewerk, echt allerlei baantjes door elkaar heen, maar dan verdien ik tenminste ook lekker wat bij. Ben ondertussen wel echt mega benieuwd naar alle details van jullie vakantie, incl de foto's natuurlijk... Dus Sas, voordat ik naar Afrika ga moeten we echt nog even meeten hoor!!!! Moet ik met Rijn daar alvast een datum voor prikken???

Nou tot horens (jullie nieuwe avontuur)

Liefs ,

Kat

• 07 Juli 2010 - 18:28

Wim & Anique:

Zo te zien vermaken jullie je wel.
    Wat een klein landje als Nederland al niet vermag t.a.v. voetbal.
    Indisch voetbal heb ik nog niet waar kunnen nemen of is het daar ook populair?
    Als we nu voor de rest ook eens wereldkampioenen worden.
    OK, veel plezier nog toegewenst door Wim en Anique

• 07 Juli 2010 - 19:16

KlaasM En Jannie:

Wat een leuke verhalen allemaal Saskia en Maaike! We zijn heel benieuwd naar nog meer details + foto's. In Italie waar wij nu zijn is het ook warm, moeten het dingen bezichtigen echt afwisselen met schaduw,een duik of siesta. Lukt het juliie wel om ondanks de hitte de dingen te bekijken die jullie willen? Veel plezier nog meiden en doe in Nepal de groeten aan Ruth

• 08 Juli 2010 - 08:37

Karin:

Vandaag mijn laatste werkdag, dan ook lekker vakantie. En dan: op naar Oostenrijk!
    De vouwwagen staat al voor de deur. Zo zie je dat de tijd vliegt... zeker voor jullie.
    Groetjes van Mams plus

• 08 Juli 2010 - 11:44

Nieke:

Hey meis! Zo te horen hebben jullie het nog steeds prima naar jullie zin! :) Leuk dat jullie daar ook weer allerlei mensen leren kennen!
    De wedstrijd was erg spannend idd! Ik was op museumplein, daar was het ook echt gekkenhuis! :P
    Hou je zondag wel op de hoogte!
    Veel plezier en kijk uit naar jullie verhalen uit Delhi!

Liefs Nieke