Wandelfanaten - Reisverslag uit Udaipur, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu Wandelfanaten - Reisverslag uit Udaipur, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

Wandelfanaten

Door: Maaike en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

08 Juli 2010 | India, Udaipur

Beste allemaal,

Hier zijn we weer met een kort berichtje. Moesten immers even wat dingen checken voor morgen. Krijgen steeds mailtjes dat onze vluchttijden gewijzigd zijn... dus dat is wel belangrijk om even bij te houden. Vliegen nu om 16:40 ipv 18:30 uur. Dus wat minder tijd nog morgen, maar hebben hier ook wel aardig alles gezien.

Vanmorgen hebben we uitgeslapen HEERLIJK! :D Daarna zijn we gaan ontbijten in een 'hip' cafe met heerlijke sandwiches. Daarna zijn we naar het meer gegaan. Door de ontzettende droogt en de moesson die niet echt door zet is het meer nog niet helemaal vol met water. Dus je kan op de bodem van het meer lopen! We zijn een aardig stuk de 'natuur' in gelopen, waarbij we weer achtervolgd werden door een aantal jongetjes. Sas: 'Euh die jongen is toch niet naakt he?!' Maar goed, ze waren niet echt vervelend.. alleen een beetje aandacht tekort. Via het meer zijn we naar de overkant van de stad gelopen en daar hebben we door straatjes gedwaald en zijn we aardig wat schoolkinderen tegen gekomen. Waar de nodige foto's van zijn gemaakt. Erg cutey hoe ze soms bijna vechtend hun best doen om (boos) op de foto te komen. Het schoonheidsideaal is hier soms verschillend - boos op de foto is hip! Vervolgens zijn we nog bij een winkeltje naar binnen gegaan en hebben we armbanden gekocht. Via een brug over het meer zijn we terug naar het toeristische gedeelte gegaan. Ook hier nog even rondgekeken en Maaike heeft nog India slippers gekocht. WOw ze hebben onze maat!

Daarna zijn we via de toeristische paden naar het echte India centrum gegaan. Waar je allemaal verschillende soorten handwerk kan vinden (niet echt onze smaak) en ook de markt. Hiervandaan hebben we de auto riksja terug gepakt om nog even bij te komen in het hotel. Oftewel we hebben erg ver gelopen. Maar gelukkig, viel het vandaag mee met de warmte en kan je nog wel wat doen. Nu gaan we zo een hapje eten en dan is het alweer bedtijd.

Om nog even in te gaan op de vragen: Kat: je hebt hier hele grote beesten. Omschrijving: ongeveer 1 meter 65, gek op blonde blanke vrouwen, die ze het liefst nastaren. Middel om ze te weren: enige afstand bewaren, niet je haren los en je schouders bedekt houden. :P Grapje... nee het valt hier erg mee. Je hebt wel overal gekko's, ziet soms een muis of een rat lopen, overal eekhoorns (erg cutey) en natuurlijk de straathondjes en koeien overal. Maar voor de rest valt het mee met het ongedierte! Sas is zelf natuurlijk ook niet zo'n held. Voor het afspreken moeten we even kijken, want wij gaan zaterdag naar Rockit, dus misschien zondag middag? Heb je al oppas voor Peppertje?

Voor de mamma's en pappa's veel plezier op jullie vakantie. Geniet ervan. We zijn benieuwd of jullie net zulke avonturen beleven als ons. Zo niet, dan weten we wel een leuke vakantiebestemming voor volgend jaar.. India misschien? ;)

Fijn Nieke als je ons op de hoogte zou willen houden! Nja... als Nederland een beetje zijn best doet natuurlijk, anders zitten we flink te balen! Haha.. we gaan duimen.

Gaan nu hapje eten, het is alweer 20:10 uur... hopelijk blijft dit eten langer hangen dan vorige keer! Hehe..

xxx
Maaike
en
Saskia.

• 12 Juli 2010 - 08:30

Ruth:

Jullie komen al in de buurt... ;-)

En vandaag hebben jullie zelfs een rol gespeeld in mijn Nepali les.

Ik heb geleerd hoe je zegt: Ze zijn teleurgesteld dat ze gisteren de wedstrijd niet hebben gezien. Maar als ze de wedstrijd wel hadden gezien waren ze nog meer teleurgesteld geweest.

:-)