De eerste dagen in India - Reisverslag uit Jaipur, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu De eerste dagen in India - Reisverslag uit Jaipur, India van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in India

Door: Maaike en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

27 Juni 2010 | India, Jaipur

Beste allemaal,

Hier even een kort bericht van ons uit India. De vluchten zijn goed verlopen. Op de luchthaven in Delhi zijn we opgehaald door iemand van het hotel. Het hotel zag er netjes uit en stond midden in Old Delhi = veel chaos, DRUK!!!, veel mensen en winkeltjes. Na een vermoeide dag toch wat moeilijkheden met het in slaap komen. De volgende morgen naar het Red Fort gegaan en daar hadden we erg veel bekijks. Echt iedereen kijkt naar je, je kan het je haast niet voorstellen.. wij zjin een soort van attractie. OOk wilt iedereen met je op de foto en kinderen zwaaien naar je. Op zich geen probleem natuurlijk! 's Middags hebben we 2 Nederlandse meisjes ontmoet waarmee we nog even hebben gegeten en gekletst op de kamer.

Vanmorgen vroeg zijn we met de trein naar Jaipur gereisd. Dit was ook een hele beleving, maar het viel allemaal ontzettend mee.

Nu zitten we in een klein paleis wat omgebouwd is tot hotel. Echt een plaatje met een onwijs mooie tuin. Toch zijn er weinig toeristen en wanneer je door de stad loopt voel je je wel echt anders. De mensen van het hotel zijn erg aardig en we hebben lekker gegeten. Ook hebben we vandaag de monkey tempel bezocht met een geweldig uitzicht over de stad. We hadden nog 1 kleine misser doordat we in een verkoperswinkel terecht kwamen, omdat onze chauffeur ons daar heen bracht. Maar goed, zo Nederlands als we zijn (ons bin zunnig :P) hebben we ons niet gek laten maken! Dit werd niet geheel gewaardeerd, maar goed... moesten ze/we ook eens meemaken.

We gaan zo slapen en we hebben al een huisdier een cutey salamandertje waakt over ons! :)

Voor de rest maak je geen zorgen over ons, wij vermaken ons wel en beleven genoeg avonturen!

Liefs
en xxx

Maaike en Saskia

• 27 Juni 2010 - 17:38

Katja:

Haai,

Fijn om te horen dat alles goed gaat daar...:-).

Bekijks genoeg dus, ;-P..goed voor je ego dus..haha

Jeff las vanmiddag een stuk van de telegraaf op internet en dat ging over 2 meiden van 24 en 23 jaar die verkracht waren tijdens hun vakantie..toen dacht ik wel even, als dat maar niet Saskia en Maaike zijn...maar gelukkig stond er op het eind van het bericht dat ze er al eental weken waren.

Nou meiden, geniet er van, ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!

liefs x Kat

• 27 Juni 2010 - 21:08

Klaas M. En Jannie:

Dat jullie genoeg avonturen beleven kunnen we ons helemaal voorstellen! maar of we ons als ouders daarom geen zorgen maken, weten we nog niet zo net.... Maar super dat jullie genieten van alle nieuwe indrukken en dat het goed gaat! Het is gelukkig nog geen 50 graden zie ik zoals vrijdag in de krant stond hier. Het is hier nu ook warm (30 gr). We hadden gemeentedag vandaag, warm maar super leuk, vooral het sport en spel had je vast leuk gevonden Maaike. Maar jullie hebben ook superleuke ervaringen: geniet ervan en pas goed op elkaar!

• 28 Juni 2010 - 18:05

Rijnhout:

hey 2 indianen :),

Goed te horen dat het allemaal goed met jullie gaat. Leuk dat van die winkeltjes te horen sas. Het zou eens een keer niet zo zijn, en nu heb je mij niet om ze af te poeieren, dus goed om dat nu eens een keer zelf te doen hahahahha.

En te horen dat jullie alweer een huisdier hebben die de muggen op eet en ander ongedierte.

Nou veel reisplezier en sas ik heb jouw nog een emailtje extra gestuurd.

Doe voorzichtig en veel kusjes van mij XXX

• 29 Juni 2010 - 16:25

Wim & Anique:

Natuurlijk is het druk in India met ca. 200 miljoen inwoners. Veel plezier en is jullie slapie niet een gekko?
    Vermaak je maar hier is het ook mooi weer.

• 30 Juni 2010 - 11:02

Hans:

He Zusje! Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Ik heb inmiddels de eerste bieding uit India binnen: Dhr. Ratul uit Delhi heeft 2 kamelen geboden in ruil voor jouw hand. Ga je akkoord? Zelf zat ik aan 3 kamelen te denken...

Veel plezier nog!

gr Hans

• 30 Juni 2010 - 13:31

Anita Jane:

Eyee wat leuk. Fijn dat alles goed met jullie gaat. And no doubt jullie gaan veel beleven...Nice Adventure...X AJ

• 30 Juni 2010 - 14:59

Bianka:

Hey Sas,

nou, klinkt leuk!!! Ja, die winkeltjes en taxichauffeurs heb je idd overal, maar meestal kom je gewoon goed van af.
    Ik wil FOTOS!! ;-)...
    Mag dit jaar VNSK springen starten, vet leuk! Ben je dan alweer terug en ga je mee?
    Hey, verheug me op nieuwe berichtjes!! Wij zijn druk bezig met plannen maken voor Afrika, heb er zin in!!!
    Hey, geniet van alles en kom gezond weer terug!!
    XXX

• 30 Juni 2010 - 21:05

Famke:

Hoi meiden!

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het de afgelopen dagen hebben gehad! Hebben jullie al foto's gemaakt?
    Maaike, wij gaan morgen al over! En maandag lekker 1,5 week naar Zeeland, lekker uitwaaien!

Veel plezier!
    Liefs, Famke

• 02 Juli 2010 - 18:35

Karin :

Hallo Saskia en Maaike,
    Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebt daar, wel warm zeg, maar hier dus ook. Vandaag was het 36 graden, niet leuk meer. Vandaag zijn we dus vnl binnen gebleven. Jullie hebben al veel gedaan zeg in korte tijd. Maak maar goed gebruik nu heb je de kans om te doen waar je zin in hebt. Zijn er veel nederlandse toeristen, hebben jullie nog geen last van de egzondheid?
    Vandaag heeft NL gewonnen van Brazilie.
    Ton is hier ook en gisteren hadden we de diplomauitreiking van Janneke. Zondag gaan we naar Jan en Marian, voor Jan zijn 60ste verjaardag. OOk gezellig dus.

Kuskjes van ons en veel plezier verder, spreek je weer.

Karin en grotjes van Henk en van Janneke.