Yes, weer een trekking overleefd! ;) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu Yes, weer een trekking overleefd! ;) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

Yes, weer een trekking overleefd! ;)

Door: Saskia en Rijnhout

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Augustus 2007 | Thailand, Chiang Mai

Daar zijn we weer! Nu vanaf Chiang Mai, onze laatste dag hier. We hebben net heerlijk ontbeten (hehe uitgeslapen tot 14:30 uur!) met een sandwich, hamburger, biertje en gin tonic ;)

Maar waar we gebleven waren... op Phuket..

De tweede dag op Phuket zijn we naar Laem Sing beach gegaan, een minder toerischtisch strand waar je voor 50eurocent 2 strandbedden voor de hele dag kan huren! Het was echt geweldig en we baalden ervan dat we onze fotocamera niet mee genomen hebben. De zee was heerlijk en het strand super mooi!

's avonds zijn we uit eten geweest in een leuk gezellig restaurantje en waar we ons nogmaals verbaasd hebben hoe het er aan toe gaat met de thaise hoeren. En ook de ladyboys.. Waar Rijn liever niet naar toe ging (de shows)... Sas vond het wel erg leuk om te zien!

De dag erna zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan en vanuit daar naar Bangkok. Flessen (water of cola ofzow) zijn verboden, maar Rijn heeft daar natuurlijk weer schijt aan en smokkeld zo onze cola fles het vliegtuig in :O Door gewoon bij de plek van inlevering een slok eruit te nemen en zo weer terug in de tas te doen (hij zit nu dan ook weer erg lol erom te hebben hehe). Sas vond dit weer wat minder en zag alweer een grote vertraging en probleemgeval voor zich! Maar gelukkig alles ging goed. In bangkok overgestapt op het vliegtuig naar Chiang Mai. Een kleine 3kwartier vertraging.

In CM aangekomen zijn we naar een guest house gegaan en daar hebben we uitgeslapen. Hier zijn we 2 nachtjes verbleven, maar het was toch niet echt optimaal. Denk aan; avontuurlijke kakkerlak jacht (waar Sas toch echt de dapperste van de twee was :P, Rijn vond het allemaal wel best en had geen zin om zo'n BEESD op zijn lichaam te krijgen OHOH). Maar van Martine kregen we een goede tip per foon om een insectenspuitbus te kopen :D Dus dat hebben we maar gedaan, maar niet meer nodig gehad! Helaas GNEGNE ;)

Dag 2 in Chiang Mai zijn we naar het guest house gegaan waar martine verbleef en dat beviel ons veel beter. De kamer voor de volgende nacht meteen maar gereserveert en de dag erna werden we opgehaald om een trip te ondernemen.

We zijn naar een olifantentrainingskamp gegaan en dat was echt super! Zo verbazend wat ze olifanten allemaal kunnen leren. We hebben veel foto's gemaakt en ook een aantal filmpjes! Anders geloven jullie ons nooit!

Daarna zijn we naar een aantal fabriekjes geweest; parasol, zilver, pottenbakkerij en zijde. Hier hebben we ook wat souveniers gekocht.

's avonds zijn we naar de sundaymarket gegaan en hier hebben we aardig wat onderhandeld en geshouwt met de nodige aandenken en cadeau's ;)!!!!!!! ;)

De dag erna zijn op trekking gegaan naar S.. nog wat.. (naam vergeten!). We zijn opgehaald met een auto waar je als een soort vee achterin zit. Met nog 5 andere setjes. Met verschillende nationaliteiten; spaans, italiaans, engels, nederlands en portugees. Iedereen keek de kat uit de boom, maar het is uiteindelijk super gezellig geworden!

De eerste dag van de trekking hebben we ongeveer 3 gelopen en toen hebben we overnacht in een Karenvolk. Erg primitief, dus niet zo hele goede nachtrust! De dag erna was het zwaarste. In totaal hebben we ruim 4 uur gelopen. Berg op en af en het begon ook nog te plenzen waardoor de paadjes steeds glibberig werden.

Onderweg zijn we verder gegaan per olifant. Wij hebben alle 2 op de nek gezeten van de olifant. Erg speciaal en ook veel spannender. En dat heeft Sas geweten want ze viel bijna ernaast toen ze naar voren wou gaan zitten en de olifant net een lastige pas nam. Maar het is allemaal goed gegaan. Rijn had wel last van zijn kont/liezen, daar had Sas natuurlijk minder last van door het paardrijden. De olifant waar Sas op zat zorgde goed voor haar, want als er een stijl stuk kwam en hij voelde dat Sas een beetje in onbalans kwam dan drukte hij zijn oren stevig tegen haar aan!

Tijdens de wandeling zijn we ook nog gaan raften op een bamboevlot. Hier moesten we op gaan zitten, omdat de rivier erg wild was. Sterke stromingen en kolken, maar Rijn die vond het veel avontuurlijker om te gaan staan en Sas durfde dat op een gegeven moment ook! Erg leuk, maar wel kort!

Rond 7uur 's avonds zijn we weer terug gebracht naar het Guest House. Snel een douche! Want die hadden ze niet in het karendorp! Heerlijk om weer schoon te zijn! Sas zit nu helemaal onder de muggenbulten en het jeukt als een gek en nu ziet het er helemaal niet uit met al die openplekken. Rijn heeft hier veel minder last van. Lucky him!

Vandaar dat we dus erg lang hebben uitgeslapen vandaag! Heerlijk een bed :D Sas heeft 2 nachten niet goed geslapen dus die had nogal wat in te halen!

Morgen vliegen we naar onze laatste bestemming; Koh Chang. We hebben erg veel zin om te gaan duiken!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Erg leuk om steeds jullie berichtjes te lezen! We hebben al aardig wat foto's gemaakt (ik denk zo'n 1000) dus hebben aardig wat te laten zien. Dan hebben jullie ook een beeld bij onze verhalen!

Tot schrijfs,

Liefs Rijn en Sas.

• 01 Augustus 2007 - 11:25

Elvera:

Wow... superverhaal weer! Vooral die olifanten lijken me ZO ontzettend leuk en lief! Onwijs gaaf. Heel veel plezier nog, en het is heel leuk om op deze manier al een voorproefje te krijgen op jouw vakantieverhalen Sas ;)

ben benieuwd naar de foto's!!!

xxx

• 01 Augustus 2007 - 19:02

Anique:

Hoi Rijnhout en Saskia,

Wat een fantastise vacantie hebben jullie,uit het verhaal te lezen heel wat kilometers er op zitten,volgens mij zijn er wel wat kielotjes af.Je moet maar denken nog ergens goed voor en gezond.Ben erg benieuwd naar jullie foto,s.Nou luitjes duik ze morgen,en maak er wat van,pas op voor de grote vissen.

Veel liefs

• 01 Augustus 2007 - 20:31

Ariën :

hey friends
    echt super dat jullie het goed naar jullie zin hebben. en leuk wat van jullie te horen. tis vandaag eingenlijk de eesrte dag zon sinds dat jullie weggegaan zijn. de rest was bagger, maar bij jullie is het zo te horen wel warm en zonnig. beter!!!

veel succes daaro en tot binnenkort,
    arien (huipie)

• 01 Augustus 2007 - 23:24

Wim:

Saskia maak je niet druk over die Cola.
    Hij heeft het echt niet van een vreemde.
    Ik heb het hele stel wel eens gratis te koop aangeboden aan een Engelse Douanier.
    Maar dat verhaal vertel ik je nog wel eens of Rijnhout moet mij voor zijn, maar dan is het misschien minder smeuig.
    Geniet maar flink van die laatste dagen en wij zien jullie in D'dorf de tiende.
    Imshallah !!!!

• 02 Augustus 2007 - 07:34

Corine...:

Zo jullie verhaal klinkt echt weer supergaaf.. ben ook echt benieuwd naar alle foto's en ik wens jullie nog heel veel plezier op jullie laatste bestemming.. xiessss

• 02 Augustus 2007 - 17:40

Nieke:

Hey Rijnhout & Sas!
    Echt een super vakantie hebben jullie! Klinkt echt heel leuk allemaal! En olifantrijden ;-) gaaf man! Echt lek dat jullie de reisavonturen zo bijhouden! Nog heel veel plezier toegewenst daar!!! :-) Geniet ervan! Liefs, Nieke

• 04 Augustus 2007 - 18:02

Shanny:

haha ik ook terug van vakantie, ik hoop dat je het leuk gehad meid, want je wou altijd erheen ^_^
    2 jaar moeten aanhoren ,ahah eindelijk gebeurt het =D
    heb je daar allemaal leuke stuffs gekocht? en leuke dingen gedaan zoals ik hier lees. haha zet de foto's op internet, altijd leuk om te zien =D
    ik spreek je snel als je terug komt meid, ik ben druk met werken voor mijn kamer in rotterdam, dan gaan we weer dim summen ^_^
    miss u

Grtz Shanny