strand, duiken en nog meer fun - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu strand, duiken en nog meer fun - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

strand, duiken en nog meer fun

Door: Saskia en Rijnhout

Blijf op de hoogte en volg Saskia

14 Augustus 2008 | Thailand, Phuket

Hoi lieve mensen,

Daar zijn we weer met een kort berichtje vanuit ons hotel in Phuket. We hebben hier maar 20min om te computeren dus we houden het kort ;)

Het is hier in ieder geval GEWELDIG :D super mooi hotel, heerlijk strand en vooral het duiken is waar we het allemaal voor doen. Vandaag een trip gemaakt met de boot en 2 duiken gemaakt. Lekker heavy want er stond flinke stroming. Maar weer roggen, veel verschillende vissen groot en klein, prachtig koraal en ga zo maar door. Het water is zo helder dat je ruim 20meter zicht hebt. Echt geweldig. Dit is de 2de dag dat we zijn gaan duiken en hebben nu dus 4 duiken achter de rug. Het gaat weer helemaal super, geen problemen met de oren en we krijgen het steeds meer onder de knie. Onze gids is een echte spotter want hij ziet echt alles onder water. Morgen gaan we weg voor 2 dagen. We gaan morgen 3 duiken maken, waaronder bij sharkpoint, hier gaan we dus haaien spotten. Morgen nacht gaan we een nachtduik maken in een grot en verblijven we op ko phi phi (check de film the beach!) en overnachten we daar in een guesthouse...

Voor de rest hebben we vooral veel gerelaxed: genoten van de zon (nu een beetje verbrand) en van het zwembad en de zee. Het gaat allemaal zijn gangetje.. Sas heeft een massage had waarbij echt ALLES :O gemasseerd werd hehe.. maar ach jah wat zouden we daar van zeggen.

Voordat we naar Phuket zijn gegaan hebben we ook nog een nachtje in Bangkok overnacht. Helaas was het hotel niet helemaal wat het had moeten zijn, maar goed voor 1 nacht hebben we dat ook overleeft. Het was wel midden in DE foute buurt van de Sukhumvit. Vol met hoeren dus en vooral ladyboys. Deze lonkten vrolijk naar Rijnhout was Sas soms niet kon uitstaan 'Ik snap het niet, ze zien toch dat ik naast je loop!' Volgens de taxichauffeur zijn de hoeren in dit gebied op en top erg en de mannen ook want ook al hebben ze een vrouw ze schijnen er 's nachts tussen uit te glippen om naar de hoeren te gaan. Gelukkig is rijn wel braaf naast sas blijven liggen ;) Maar goed dat verklaarde dus al het gelonk en gelach naar Rijn. We zijn uitgeweest in de bed supperclub. Wow echt verbazingwekkend: heel mooi, goede muziek en heerlijke cocktails. De foto's volgen hier nog van, maar we hebben nu geen kaartlezer hiervoor.

Nu gaan we stoppen, het is hier 19:30 uur en we gaan zo naar een heerlijk visrestaurant waar we gister ook gegeten hebben. Het eten is hier trouwens lekker, vooral op de boot worden we goed verzorgd. Ontbijt, lunch, pannekoekjes, drinken, fruit.. je hoeft niet bang te zijn dat je iets te kort komt.

Groetjes aan iedereen en dikke kus van Rijnhout en Saskia.

• 14 Augustus 2008 - 17:09

Nieke:

Hey Saskia & Rijnhout!

Klink echt super leuk jullie belevenissen daar! Echt onwijs veel plezier nog!

X Nieke & Leon

• 14 Augustus 2008 - 18:42

Karin:

Fijn dat kullie het zo goed hebben, geniet er maar van.

Kusje Karin

• 14 Augustus 2008 - 20:22

Yvonne Drenth:

Hoi,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Ga je nog naar de grote olifanten toe?? Zo ja, wel een mooie foto maken hoor. Heb je al kookles gehad ? Geniet van je vakantie.

Groetjes van Yvonne

• 15 Augustus 2008 - 07:16

Anique:

Ha Rijnhout en Saskia,
    Goed te horen dat alles naar wens is
    ,leuk voor jullie dat het duiken steeds beter gaat,maak er wat van.
    De foto,s is het bewijs.

Veel liefs

• 15 Augustus 2008 - 12:01

Wim:

In het noorden van Thailand kun je nu ook duiken. Het water daar zal wat minder helder zijn. Grotten onder water en haaien met tanden als een kettingzaag kun je mij niet enthousiast voor krijgen. Wees maar voorzichtig want 'snachts is het zicht beslist geen 20 meter meer. T.a.v. jullie bezoek aan Sukhumvit: Saskia, jij moet toch wel als eerste begrijpen dat ze op Rijnhout vallen want wij begrijpen er niets van !!!
    Geniet maar zolang het nog kan.

mvg