gearriveerd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu gearriveerd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

gearriveerd

Door: Saskia en Rijnhout

Blijf op de hoogte en volg Saskia

06 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Bijgekomen van onze hele luxe reis zitten we nu in een internetcafe in de buurt van onze ook erg luxe hotel. De vlucht verliep prima. Het blijkt dus dat je bij Emirates altijd bussiness vliegt ;) Lees: 4-gangen menu met menukaart, stoelen bij de nooduitgang en een prive-computerscherm waar je een database films hebt en games kan spelen met je naaste passagier. Dus wij hebben amper geslapen en alleen maar gegamed ;)

In Dubai 3 uurtjes rondgelopen, de tijd ging snel. Wat een bijzondere plaats; het vliegveld is mega groot en een diversiteit aan verschillende culturen en mensen.

In Bangkok aangekomen kon je merken dat we hier niet voor het eerst waren. De rij voor de paspoortcontrole (100 man ongeveer) was voor ons te druk, dus na een sprintje getrokken te hebben stonden we mooi vooraan! :D hehe... Vervolgens was het een ravage bij de bagagedropoff. Alle tassen door elkaar, de band liep vast. Oftewel WELKOM in Thailand. Gelukkig heeft Rijnhout dit keer WEL de goede tas gepakt en gingen we richting taxi's.

Wij verblijven in het Eastin Hotel, mooie kamer met uitzicht over de highway en stad. Gister avond al meteen naar Kho San Road gegaan om daar een hapje gegeten. Heerlijk thais food. Op de terugweg nog en helse bijna dood ervaring gehad in de tuktuk. De bestuurder vond het hartstikke leuk om sas te pesten en keihard overal langs te scheuren en op af te rijden. Oh jah nu weet ik weer waarom ik die dingen zo eng vindt. Daarna lekker gaan slapen.

Vanmorgen eerst ontbijt, waar Rijn Chinees Dough gegeten heeft. Wat het nou is weten we niet. Sas dacht dat het hond, waarop Rijn probeerde uit te leggen dat DOUGH niet DOG is.. euh ;) wat het nu geweest is dat weten we niet. Hij leeft nog gelukkig :P

Maar goed, vervolgens zijn we weer in het ziekenhuis beland. Want Saskia had weer last van haar oren. Gelukkig waren we snel aan de beurt en een Thaise dokter EN Rijnhout hebben Saskia's oren onderzocht. Nu weer een pak medicijnen mee voor een week. Even afwachten dus..

's Middags naar Sukhumvit road geweest voor Saskia haar nieuwe winterjas. Dat is na een hele middag hebben gelopen en overal gezocht voor de juiste stof gelukt (uiteindelijk toch weer bij de 1ste terecht gekomen - Martine: goede tip!). Daarna richting hotel gegaan en lekker getukt. Vanavond naar het shopping walhalla gegaan. Echt onwijs: prada, gucci, versace en allemaal andere peperdure merken. Er is daar ook een super grote foodafdeling waar je kan kiezen tussen japans, chinees, thais, macdonalds, broodjes, ijsjes, vis, ga zo maar door.

Nu zijn we dus hier, in het internetcafe en gaan zo slapen. Morgen erg vroeg op richting Pak Chong, nationaal park Khao Yai.

Tot schrijfs,

xxx
Rijnhout en Saskia

p.s. hoe is het weer eigenlijk in Nederland? :)

p.s.2. Ons mobiele thaise nr is 0895095530 met 0066 ervoor! Denk dat eht dan 0066895095530. Aan paps en mams de taak om dat uit te vogelen :P

• 06 Augustus 2008 - 16:14

Wim & Anique:

Ik zat 10 minuten geleden ook al de post op te halen en toen was je er niet bij. Ontvang je dit nog?

• 06 Augustus 2008 - 16:18

Wim & Anique:

Net gelezen: Het weer is drukkend in Nederland. Warm en erg vochtig.

• 06 Augustus 2008 - 20:25

Elvera:

He lieverds, hartstikke leuk om dit te lezen!! Klinkt goed het begin van jullie vakantie. Ben benieuwd naar het volgende berichtje!
    Sas succes met je oren!

XXXXX

• 08 Augustus 2008 - 09:33

Karin:

Lieve Sas en Rijn
    We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de uitvaartcrematie van Oma. Het wordt heel mooi allemaal, met veel zonnebloemen.
    We hebben dekaarten al evrstuurd. Maandag 12.00 uur begint het in Noorderveld, wel met een pastor erbij. We branden kaarsen enz. Jammer dat jullie erniet bij kunnen zijn. RobertJan en Linde zij er ook niet bij.

Veel plezier verder
    Doe voorzichtig