Eindelijk - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: Saskia en Rijnhout

Blijf op de hoogte en volg Saskia

25 Juli 2007 | Thailand, Phuket

Eindelijk dan een berichtje van ons vanuit Thailand. Het heeft even geduurd, maar dat komt dan ook doordat wij elke dag druk bezig geweest zijn. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de weer! Nu zijn we op Phuket en hebben een avond vrij genomen om jullie te schrijven ;)!

Vanaf het begin dan maar...

De vlucht verliep erg goed! Het eten was lekker en zorgde ervoor dat we iets hadden om naar uit te kijken ;) Het was wel een erg lange zit! Aangekomen in Bangkok (BK) zijn we naar ons hotel gebracht. Echt een super mooi hotel! Meteen maar een plons genomen in het zwembad en kennis gemaakt met het thaise eten, wat overigens heerlijk is!

De dag erna hadden we ons verslapen, maar gelukkig waren we nog op tijd voor de fietstocht. Van, jawel, 30 km. Sportief he!?! ;) De fietstocht ging door smalle steegjes en onder andere ook door de sloppenwijken van BK. Alle kindertjes kwamen naar buiten om falang (buitenlander) en hello te roepen en ook handjes uit te steken. Het was een bijzondere ervaring!

De 3de dag in Bangkok zijn we naar Ayuthaya geweest. Hier zijn we naar het koninklijke paleis + tuinen geweest en hebben we rondgescheurd in een golfkarretje. Na nog diverse stops bij tempels zijn we afgezet op de cruise boot en hier kregen we een heerlijk thais buffet. Het was een beetje jammer dat er 2 smakkende indiers tegenover ons zaten, maar het uitzicht was wel geweldig! Helaas kreeg Sas erg last van haar oren en zijn we die avond nog naar het ziekenhuis in BK gegaan. De specialist(oor) nam Sas onder handen en kwam tot de conclusie dat door een verkoudheid tijdens het vliegen de pijn kwam. Nu kreeg Sas medicijnen hiervoor. En mag niet onder water :(.

De dagen erna zijn we naar Kanchanaburi gegaan met Martine en een prive gids en chauffeur. Hier hebben we diverse dingen bezocht; de river kwai brug (bekend van de 2de WO), begraafplaats, JATH-museum en een waterval. Waar Rijnhout zich weer helemaal kind kon voelen :P. Na een lange tocht door de bergen kwamen we bij ons 'resort'. Wat een uitzicht! Echt geweldig!

De dag erna zijn we per boot over het meer naar een Mon-stam gegaan. Hier zijn we verder op olifanten door de rimboe en het water gegaan. En weer terug op bamboevlotten. Het begon als een gek te regenen, maar dat was heerlijk verkoelend! 's middags zijn we naar de tempel en een lokale markt geweest. De gids had voor ons geregeld dat we 's avonds een soort van barbeque hadden en zelf dus het eten klaar konden maken. Erg gezellig en lekker!

Vrijdag gingen we naar de three pagado pas bij Birma. De grens was gesloten wegens conflicten en daarna zijn we naar watervallen geweest en toen weer terug naar BK.

Zaterdag ochtend eerst weer naar het ziekenhuis en daarna het grand palace bezocht. Het was snikheet, maar zeker de moeite waard. Vervolgens kwamen we een jongen tegen van de Universiteit en die heeft ons laten zien waar je echt geweest moet zijn. De rest van de middag houden we nog even geheim... Voor de ouders :P Nee Sas is niet zwanger, Rijn heeft haar niet ten huwelijk gevraagt, maar wel iets anders bijzonders... Nja, geheim geheim :P Aan het eind van de dag gingen we met de trein naar Surat Thani. Eerst even opgelicht door de taxirijder en voor meer dan 1000 BHT gegeten bij een te HEET en te DUUR restaurant. 1000 BHT is nog maar 22 euro, maar voor Thaise begrippen is dat erg veel! Maar goed, maakt niet uit.. je moet alles een keer meegemaakt hebben ;)

Zo dus ook de treinreis. Second class sleeping. Allemaal thaise mensen en toeristen door elkaar. De trein werd omgetoverd tot slaaphut. Het slapen viel nog mee, maar om 5:30 werden we alweer gewekt voor het ontbijt! Aangekomen in Surat Thani verzamelde de groep zich bij een OUM-kantoor. 3 gezinnen en 4 setjes zorgde voor een erg gezellige en ook hechte groep. Met deze groep vertrokken we naar de Raft-huisjes. Heel bijzonder, want dit is in een natuurpark zonder stroom en warm water. Sas had nog een probleem op de boot! Ze moest erg nodig plassen en moest dus over boort dit doen. Wel aan de achterkant! Dit zorgde ervoor dat iedereen meteen wist wie Saskia was. OEPS!

Aangekomen zijn we naar een waterval geweest en 's nachts hebben we een wandeling door het oerwoud gemaakt. Erg spannend, maar niet veel gezien door de gillende (jonge) meiden. De dag erna zijn we weer de jungle ingegaan voor een tocht van wel 3 uur. Erg stijl omhoog en erg glibberig en aan het einde een flinke stijle rotswand waar we omhoog moesten. Het verging ons nog redelijk goed en het uitzicht was prachtig! Dit alles ging gepaard met een hoop gezweet en moeder gezwets. ' Help mijn zoon!' ... etc. ;) Maar wij weten zeker dat onze moeders zich er nooit aan gewaagd zouden hebben!

De volgende dag per boot naar het vaste land en toen per bus naar de tree tops. Hier verbleven we in een 10meter hoge boomhut. Waar je dus met een ladder omhoog moest. Een man uit onze groep was al naar beneden gevallen en had flinke wonden op zijn schenen. Dit zorgde ervoor dat Sas nog minder heldhaftig werd ;) En hier werd Rijn zijn geduld erg op de proef gesteld! ;) lol.

Daarna zijn we gaan tuben. Dit is met een grote opblaasbare band de stromende rivier af. Best wel kicken! Veel slangen gezien, die overigens nog dodelijk waren ook. Dit zorgde er ook weer voor dat Sas het een beetje benauwd kreeg toen we 's nachts naar de boomhut moesten en de stroom was uitgevallen!

Maar gelukkig hebben we het overleeft ;) En zijn we de volgende morgen (vandaag dus) met de bus naar Phuket gebracht. Eerst hebben we natuurlijk afscheid genomen van de andere mensen en emailadressen uitgewisseld. Zodat we foto's kunnen uitwisselen. En geloof het maar, Rijn heeft rare streken uitgehaald ;) ... Touwen die op 20meter hoogte hangen en dan het water in.. No problemo :O En dan nog zeggen ook: ja ik krijg er adrenaline van. Ja denkt Sas; ik ook en ik hoef er nog geen eens voor te springen.. alleen maar te kijken of Rijn wel het water in plonst! Die jongensstreken zou die wel nooit verliezen! Wim; heeft die dat van jou?! Kan het me niet voorstellen eigenlijk! ;) Ik denk dat Martijn en Rogier hiet verkeerde voorbeeld gegeven hebben ;)...

In phuket aangekomen zijn we naar een resort gegaan en daar was nog een plekje vrij. Best luxe en het is hier erg warm en druk op de boulevard. Vandaag hebben we voor het eerst een keer bij de MC Donalds gegeten. Want het thaise eten is erg lekker, maar wel altijd RIJST RIJST RIJST. Morgen gaan we lekker relaxen en waarschijnlijk onze eerste Thaise massage nemen. Dat hebben we wel verdient na al dat avontuur en primitieve verblijf.

Hoe is het weer eigenlijk in Nederland?! En hoe gaat het met iedereen!? We hopen ook wat van jullie te horen!

Groetjes en Dikke kus,

Rijnhout en Saskia

p.s.en waarschijnlijk tot snel. Dan proberen we ook wat foto's upteloaden! (in Chiang Mai hebben ze namelijk wel internet!).

• 25 Juli 2007 - 15:08

Elvera:

Jeetje het klinkt in een woord GE WEL DIG! Heel veel plezier nog op jullie trip. Leuk om dit verhaal zo te lezen!

Wat betreft het weer hier, da's bagger! Veel wind, regen en onweer. Ook niet erg warm. Jullie missen niks ;)

Kus van elveer

• 25 Juli 2007 - 15:54

Jan-Jaap:

hoi hoi,

fijn da tjullie het het zo leuk hebben.
    Heb al een paar keer gedacht hoe het met jullie zou gaan!
    Mooi man!

Zoals Elvera al zei, het is weer is ruk hier de meeste dagen.
    Vandaag is het weer wel ok.

Heel veel plezier nog en ik zie jullie volgende berichtje wel weer verschijnen.

Groeten,
    J-J

• 25 Juli 2007 - 16:58

Wim:

Tja, Saskia; Ik deed vroeger nog wel gekker; maar dat gaat wel over in een jaartje of 40. Zwemmen kun je hier ook; het heeft hier zo hard geregend dat ik een snoek overreden heb.Heb maar veel plezier en houd kontakt. Groeten uit het natte Hei en Boeicop.

• 25 Juli 2007 - 17:46

Anique:

Ha vacantiegangers,zo te horen hebben jullie het prima naar je zin,zo mag ik het horen. Leuk verhaal,en wat een mooie trippen maken jullie,heel spannend,maak er wat moois van.Met de verdere familie gaat het ook goed.

Veel liefs

• 25 Juli 2007 - 18:47

Lin En Ro:

Geniet ervan!!!! En super om te lezen! haha ben wel heel benieuwd naar het geheim... haha.. nou HAVE FUN! dikke (K) Linde en Ro..

• 26 Juli 2007 - 06:24

Monica En Rogier:

wat goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Ook ongelooflijk wat ik allemaal lees over wat jullie al gezien hebben. Ik hoor Rijnhout al op de praatstoel zitten als hij thuiskomt. We zetten de stoel dan ook alvast maar klaar, want we willen alles horen en natuurlijk de foto's bekijken. Geniet er maar van, want jullie zitten er nog meer dan twee weken.

Saskia, ik hoop voor je dat het nu al weer beter gaat met je oren. Mag je nu straks wel duiken? Hoop het zo voor, omdat we weten hoe je hier naar uit keek.

Hier in Nederland is alles OK. Het weer is niet echt om vrolijk van te worden. We zijn uiteindelijk blij dat we toch nog een vakantie geboekt hebben en zo het lekkere weer dus maargaan opzoeken.
    En Rijn, Sander is druk aan de gang om alles in de verf te zetten op Kortenhoevenseweg 103. Ook nu weer jammer dat het weer niet echt mee zit, maar wat tie tot nu toe gedaan heeft, ziet er goed uit.

Nou, doe voorzichtig daat. Let op elkaar en tot mailens.

Groetjes en een kus voor ieder van Rogier en Monica

• 26 Juli 2007 - 07:16

Elvera:

Ik ben trouwens ook errug nieuwsgierig naar THE SECRET!

Have fun xxx

• 26 Juli 2007 - 07:31

Martijn En Melanie:

Klinkt als de vakantie van jullie leven. Komen jullie nog wel aan rust toe? Anders hebben jullie nog een weekje spanje nodig om bij te komen.
    Lezen we dat nou goed, hebben jullie op olifanten gezeten??? Super joh.

Zoals monica en rogier al melden hier is het echt geen zomer dus wat dat betreft missen jullie niets.

Veel plezier nog verder en we kijken uit naar de foto´s.

groetjes
    Martijn en Melanie

• 26 Juli 2007 - 18:05

Janneke:

Eeey zussie & Rijnhout!

nou nou jullie doen veel:D
    Leuk man!
    Ben je niet bang voor al die beesten?
    whaha plassen over boord!
    Jullie vermaken je wel.
    Nog 2 dagen en dan gaan wij ook!
    Lekker naar de zon, want zoals iedereen zegt is het hier klote weer.
    Veel plezier daar!

xx Janneke

• 26 Juli 2007 - 22:27

Cristel:

Zooo klinkt goed allemaal!! Word er wel een beetje jaloers van! Maar geniet er maar van en pas een beetje op voor al die dodelijke slangen enzo :s

Dikke kus Cris