Regen, regen, regen... zucht - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu Regen, regen, regen... zucht - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

Regen, regen, regen... zucht

Door: Saskia en Rijnhout

Blijf op de hoogte en volg Saskia

04 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Sinds we hier zijn regent het zo ongeveer iedere dag... Een beetje jammer, maar ja niks aan te doen. Morgen vertrekken we naar de Drakensbergen, een rit van 6,5 uur met de auto. Hopelijk schijnt daar de zon!

We hebben eergisteren en gisteren gedoken. Om eerlijk te zijn valt het wel een beetje tegen. In Thailand hebben we de mooiste dingen gezien: schollen met duizenden vissen, haaien, zeeslangen, etc. Dat heb je hier niet echt. Je hebt wel veel mooie vissen, koraal en grotten. Maar het is toch iets minder dan we hadden verwacht.

Wat wel nieuw voor ons is dat we met een speedboot naar de plek toe varen en dan vanuit de boot achteruit het water in plonzen. Helaas voelt Sas zich iedere keer na het duiken niet lekker, dus hebben we vandaag besloten om niet meer te gaan duiken.

Sodwana Bay is een bijzondere plek; het lijkt op een soort schoolkamp voor volwassenen. Met een kantine waar iedereen 's avonds samen komt en kan eten en huisjes/tenten om te slapen. That's it. De meeste mensen komen hier ieder jaar weer terug om dan 3 weken hier te verblijven. Wij hebben contact gemaakt met een Z-Afrikaans stel + vrienden en dat is wel erg gezellig. We zijn zelfs uitgenodigd om bij een vriendelijke zakenman te komen logeren als we weer in Z-Afrika zijn. Ook willen ze alles van NL weten en vinden ze NL helemaal geweldig! No crime? Legalised drugs! Red window industry! Wow! ;)

We zien jullie snel weer!

xxx
Rijn en Sas

• 05 Januari 2010 - 15:28

Wim En Anique:

Sneeuw, vorst en sneeuw, sneeuw en vorst...Zucht

Hier gaat het goed en mama laat de kerstboom staan als jullie het weekend nog langs komen.
    Plannen jullie nu je tweede reis al? Indonesië is toch ook mooi? Of Brazilië misschien?

Wim en Anique