Nieuwjaardag in Zuid Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu Nieuwjaardag in Zuid Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Saskia Hamersveld - WaarBenJij.nu

Nieuwjaardag in Zuid Afrika

Door: Saskia en Rijnhout

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Gelukkig nieuwjaar allemaal! :) Hebben ze veel vuurwerk afgestoken in Nederland?

Wij zijn eergister naar Mlilwane national park geweest en het plan was om daar te gaan paardrijden. Maar ze hadden daar alleen kleine paarden, dus dat ging een beetje lastig (hehe). Aangezien we al het park in waren hebben we meteen een rondje gereden en een krokodil gezien! Whoooo haha ;)

Gister ochtend hebben we eerst een paardentrail gemaakt van 2 uur. Rijn is echt een natuurtalent! Onderweg naar de ranche toe heeft Sas Rijn een briefing gegeven: wat te doen als een paard gras gaat eten, hoe de teugels vast te houden, etc. etc. EN! het heeft geholpen, want Rijn had een mega mooi paard die ook nog is perfect luisterde en draven ging ook prima in het ritme. Sas zat op een erg groot en sterk paard die wel wat aanwijzingen nodig had, maar ook daar is alles goed meegekomen!

Bij het internetcafe hebben we de dag ervoor kaartjes gekocht voor een Moonwalk oud en nieuw party in de House on Fire. Dus daar zijn we gister avond om 22 uur heen gegaan. Het was een bijzondere ervaring: je ziet hier namelijk allemaal verschillende soorten (jonge) mensen door elkaar heen: toeristen, swazi's, zuid afrikanen, indiers, etc. Het schijnt zo te zijn dat ze voor dit feest honderden kilometers afleggen om er bij te zijn! De locatie was ook erg mooi aangekleed en de DJ draaide naast Michael Jackson gelukkig ook nog andere nummers. Wel een geslaagde avond, maar het niet al te laat gemaakt, aangezien we vandaag 5 uur moesten rijden.

We zijn nu in Sodwana Bay... een duikresort waar we in totaal 5 duiken gaan maken en 4 nachten verblijven. We hebben een schattig, beetje primitief, huisje. Nog 6 nachtjes en dan gaan we alweer naar huis... De tijd vliegt voorbij!

Hele dikke kus voor iedereen!

Groetjes,
Rijnhout en Saskia

• 01 Januari 2010 - 16:16

Wim En Anique:

Heel mooi allemaal.
    We hebben op google earth gegeken en het e.e.a. gezien.
    Mooie filmpjes ook met al die vissen.
    Alleen naar kijken en niet voeren !
    Groetjes,

W.& A